RRS Pass 5 i löparskolan

Idag är det dags för pass fem i löparskolan som jag har komponerat åt Röhnisch i samarbete med Lofsan. Jag listar alla passen under fliken Löpning, så att du som vill kan titta tillbaka.

Pass fem, torsdag:
Värm upp med en rask promenad på 10 minuter. Gör sedan 12 st block av följande, 30 sek jogg+30 sek snabb löpning+30 sek vila. Skillnaden på detta passet från det förra är att du ska växla intensitet. Det ska vara en markant skillnad mellan jogg och snabb löpning. Det gör inget om du måste stå eller gå riktigt sakta under vilan. Varva ner med en promenad på 5 minuter eller jogg om du orkar. Och då menar jag inte varva ner om du orkar, utan jogga om du orkar.

Lycka till! Och tänk på målet. Nu är det bara fyra veckor kvar tills vi alla kan springa fem kilometer!

Målet

Annonser

2 thoughts on “RRS Pass 5 i löparskolan

  1. Hittade hit av en slump, bokmärkte den på en gång. Vilken härlig blogg, kommer att följa den. Är också på väg från soffpotatis till tränad, men det går sakta framåt:-)

  2. Heja Ida för att du lär alla springa 5 kilometer – och får mig att kämpa in i kaklet på årets första löppass som kanske inte var det typiska ”börja med”-passet. (fast, jag skulle nog såklart mysa ihop både 5 och 10 km imorgon om jag ville. så jag hakar på ditt 10 km på 50 min i sommar istället – för visst kommer ett sånt?! 😉 )
    Tack för ett roligt pass idag och jättekul att träffa dig live!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s