Alla kan träna på praktik i träningskläder


Jag hörde av mig till tjejerna som driver det framgångsrika löpcoachningföretaget tillika idrottsföreningen Runday Monday, för att fråga om jag kunde få praktisera hos dom. Ska man bli bra på något så ska man lära av dom bästa och Runday Monday är en framgångssaga från början till slut. Vi möttes strax före lunch idag och jag följde med på en företagsträning. Tjugotalet anställda på ett IT-företag slöt upp för att delta på lunchträning som erbjuds till alla anställda i Rundays regi.

Vi joggade till Östermalms IP och gruppen delades in i två, en grupp som skulle köra snabbhetsuthållighet och en löpstyrka med konditionsinslag. Uppvärmning, dynamisk stretch, lörskolning, intervaller och nerjogg för ena gruppen, kort och intensivt. För den andra gruppen helkroppsstyrka med löpning. Jätteproffsigt rakt igenom och ett skönt pass i solen. Och jag har baksidor på låren. Stafetten jag sprang igår som gör sig påmind.


Efter passet har jag haft en lång bra pratstund med tjejerna. Inspirerande och imponerande. Det är fantastiskt att träffa människor som håller på med något dom älskar. Nu ska jag träffa fler inspirerande människor och lära mig ännu mer. Alla kan företaga. Typ.

Lämna en kommentar